top of page

Birdhouse

Ett av våra senaste projekt i formgivningskursen har varit att tillsammans i grupp skapa en fågelholk då vi ska arbeta i materialet furu(trä). Personligen tyckte jag att det till en början var svårt då jag inte arbetat med trä sen jag hade träslöjd på grundskolan men blev desto mindre komplicerat under tiden av processen samt när vi i gruppen samarbetade. Vi sökte inspiration på främst pinterest och fastnade snabbt för den traditionella modellen men samt det naturliga som t.ex grundfärgen på träet och växterna. Efter inspirationen skissade vi upp var och en hur vår fågelholk skulle kunna se ut, och slutprodukten är resultatet av vår gemensamma idé. Vi hade två veckor på oss att skapa en fågelholk dvs två lektioner som tillsammans är ca 4-5 timmar. Vi valde att ha mossa på taket samt skapa en trädgård just för att ge den mysiga känslan av ett verkligt boende med tomt, att det blir som en miniatyr. Sen för att det är jul snart valde vi att ta en mini julgranskula och hänga i kvisten i trädgården som även är täckt i "snö"(bomull). Jag är nöjd med vår holk för att den ser mysig och välkomnande ut, något jag hade tyckt varit super gulligt hade varit ifall vi gjorde en gunga med hjälp av bark och snöre vid sidan om huset.


Utvalda inlägg
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Inga taggar än.
Följ oss
  • Instagram - Black Circle
bottom of page