top of page

Pattern

För någon vecka sedan blev jag klar med den senaste uppgiften i kursen "digitalt skapande" där vi i klassen fått som uppgift att skapa ett mönster i ett program på datorn, för att sedan fästa tre olika mönster anpassat till olika målgrupper på ett mobilskal, paraply och gardin.

Jag blev till en början inspirerad av pop konsten, där jag i olika mönster och färger skulle gestalta droppande färg i programmet Illustrator. Jag blev missnöjd med mönstret och därmed började dra i linjerna jag dragit med ritstiftet och slumpmässigt så blev det ett mönster utanför regndropparna (ett mönster och en isbjörn, om ni ser det, haha). Mitt första mönster valde jag att använda mig av färgen gul och svart, på ett mobilskal som skulle vara anpassat till ungdomar, både tjejer och killar.

Mitt nästa mönster valde jag att använda mig av barnsliga färger speciellt anpassat till barn, både tjejer och killar även fast tjejer säkerligen hade varit mer intresserade av paraplyet.

Mitt sista mönster som jag klistrade på gardinen skulle vara "gubbigt", därmed valde jag bruna nyanser och sedan förändrade jag skalan för att det ska se mer rörigt ut. Det kom att likna ett helt annat mönster i jämförelse med den vanliga skalan jag använde mig av.

Sammanfattningsvis är jag nöjd med vad jag skapat, med tanke på att uppgiften var relativt svår och jag har inte tidigare arbetat så mycket med digitala verktyg. Däremot hade det varit roligare att skapa tre helt olika mönster istället för att endast använda mig av ett, men eftersom att jag hade ont om tid så fick jag hitta en annan lösning.


Utvalda inlägg
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Inga taggar än.
Följ oss
  • Instagram - Black Circle
bottom of page