top of page

Earth is not freedom

Nu är sista uppgiften klar i kursen "Form" klar och det vi fått i uppdrag var att gestalta en docka i valfritt material med valfria metoder. Mitt mål har varit att jag själv ska bli "skrämd" av min egen docka(vilket är svårt eftersom jag själv skapat den). Genren som jag följer är "skräck" och "fantasy" där dockan är en blandning mellan en utomjording och sjöjungfru . Min intention är något samhällskritisk och visar överdrivet problem i samhället, tar upp såsom feminism eller också visar hur det är att vara utstött från samhället för att inte vilja definiera sig som verken kille eller tjej. Jag lämnar resten av tolkningen till er. Vad får ni för känsla när ni ser dockan? Blir ni skrämda eller berörda? Har ni en annan intention än vad jag haft? Ni är fria till att tycka vad ni vill. Detta är min slutprodukt där alla är redigerade på ett eller annat sätt i photoshop;

/ Lina Leander


Utvalda inlägg
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Inga taggar än.
Följ oss
  • Instagram - Black Circle
bottom of page