top of page

Demons be released

Förra terminen hade vi i klassen en kurs som hette Formgivning och syftar på hantverket kring skapandet medan den sista terminen så har vi istället kursen Form fast nu är intentionen istället i centrum. Vårt första uppdrag i kursen var "pappers konst". Jag har gjort två konstverk men eftersom jag inte blev speciellt nöjd med det första så visar jag istället upp det andra.

Mitt konstverk heter "Demons be released" och min intention är att man släpper ut sina inre demoner, sitt mörker eller även sina ångestfulla känslor till att bli fria. Att man istället för att låtsas som ingenting, vågar uttrycka hur man känner etc om man är deprimerad så ska man visa det och acceptera känslan som den är. Mitt budskap ska kännas stärkande, man ska våga acceptera sina nedgångar för att man kommer tillbaka på banan snabbare om man är sann mot sig själv.

Här får ni smakprov på hur mitt konstverk kom till att bli efter jag fotat det, från början tills det att jag redigerade och lade till effekter i PhotoShop just för att förstärka det estetiska uttrycket. Nu är ni fria till att tolka bilderna precis hur ni vill! //Lina Leander, artist


Utvalda inlägg
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Inga taggar än.
Följ oss
  • Instagram - Black Circle
bottom of page